Jak zapobiegać zmarszczkom na czole?

Zmarszczki pojawiają się na naszym ciele na skutek naturalnego procesu – starzenia. Nie można całkowicie zapobiec ich wystąpieniu, jednak można znacząco spowolnić ten proces, we właściwy sposób dbając o skórę oraz swoje zdrowie. Szczególnie zmarszczki na czole są z daleka widoczne i u osób z suchą (przesuszoną również słońcem) skórą mogą pojawić się dosyć szybko. Zmarszczki na czole w młodym wieku nie wyglądają estetycznie i z pewnością dodają lat, a gdy już się pojawią naturalnymi sposobami można co najwyżej je spłycić. Warto zatem raczej im zapobiegać – oto kilka ćwiczeń i innych sposobów na ochronę skóry czoła przed zmarszczkami.

Zmarszczki na czole – co oznaczają?

Zmarszczki na czole pojawiają się najwcześniej u osób, które posiadają suchą skórę, a najpóźniej u tych, którzy mają cerę tłustą. Oczywiście, posiadanie tej drugiej również nie jest zdrowe, zatem najważniejsze jest nawilżanie skóry, by była jędrna i elastyczna, a jednocześnie ani zbytnio sucha, ani zbyt tłusta. Warto także unikać nadmiernego opalania, a jeśli już wychodzimy na słońce w lecie, używać kremu z filtrem. Pozwala to ochronić cerę przed promieniowaniem ultrafioletowym i przesuszeniem skóry. Warto nawilżać ją również od środka – pijąc dużo wody mineralnej, a także spożywając produkty bogate w witaminy, które pozytywnie wpływają na jej wygląd (między innymi witaminę A).

Zmarszczki na czole to jednak przede wszystkim zmarszczki mimiczne – które pojawiają się na skutek ekspresyjnego wyrażania uczuć poprzez wyrazy twarzy. I tak wyróżniamy zmarszczki pionowe i poziome, przy czym pierwsze znajdują się między brwiami i zwane są „lwią bruzdą” lub inaczej „marsową miną”, a te drugie mogą znajdować się nad brwiami, bądź dokładnie pośrodku czoła, biegnąc od jednego jego boku do drugiego. Zmarszczki pionowe wskazują na skupienie, ale i gniewną osobowość – złość, irytację. Zmarszczki poziome pojawiają się zaś, gdy chcemy wyrazić zaskoczenie, zdziwienie, bądź żal.

Zmarszczki na czole – ćwiczenia

Choć zmarszczki na czole to w dużej mierze zmarszczki mimiczne, odpowiednie ćwiczenia, wykonywane regularnie, są w stanie spowolnić proces tworzenia się zmarszczek. Dzieje się tak dlatego, że gimnastyka pozwala ujędrnić skórę, niejako ją wygładzić i wręcz spłycić zmarszczki, jeśli już zaczęły się tworzyć. W tym przypadku chodzi o ćwiczenie konkretnego mięśnia – brzuśca czołowego mięśnia potyliczno-czołowego. Pozwala on podciągać powieki i brwi ku górze. Świetne ćwiczenie do wykonania w domu polega na przyłożeniu palców około pół centymetra nad brwiami i opuszczaniu ich wraz ze skórą przy jednoczesnym napieraniu oczami, otwierając je najszerzej jak zdołamy. W takiej pozycji należy wytrzymać 5 sekund (jednak uważać, by skóra na twarzy nie marszczyła się w trakcie jego wykonywania), a następnie rozluźnić mięśnie i powtórzyć ćwiczenie 10 razy.

Jak zaś zapobiec utworzeniu się wspomnianej wcześniej lwiej bruzdy? Palce wskazujące należy położyć przy wewnętrznych zakończeniach brwi i przycisnąć. Następnie trzeba spróbować zmarszczyć brwi, pokonując opór palców. Po kilku sekundach mięśnie powinny odpocząć, a całe ćwiczenie zostać powtórzone w serii – 5 lub 10 razy.

Zmarszczki na czole – maseczki

Zmarszczki na czole mogą pojawiać się nawet w młodym wieku, więc lepiej systematycznie uprawiać fitness twarzy oraz korzystać z kremów przeciwzmarszczkowych np. Richevon, ale również stosować odpowiednie maseczki, które pomogą zachować skórze zdrowy, młody wygląd. Skóra po ich zastosowaniu staje się elastyczna i napięta, bardziej odżywiona. Przede wszystkim warto używać do wykonania maseczek oleju kokosowego, miodu, jogurtu naturalnego oraz soku z cytryny. Również białko jaja kurzego, nakładane na twarz potrafi świetnie odżywić skórę – i to natychmiastowo.

Jakie jeszcze maseczki można polecić?

Selerową (ze startego selera i homogenizowanego serka naturalnego), ogórkową (ze startego ogórka oraz gęstego serka greckiego), a także ziołowo-warzywną (ze zmiksowanych, ugotowanych warzyw – pietruszki, marchewki, rzeżuchy oraz listków mięty – zmiksowanych dodatkowo z białkiem kurzym).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *